مصاحبه آرشیو خبر ها
یـوونتوس باشگاه بزرگـی است و من با انگیزه زیاد به اینجا آمدم

یـوونتوس باشگاه بزرگـی است و من با انگیزه زیاد به اینجا آمدم

فرنانـدو یورنته که همراه با تیم ملی اسپانیا در آفریقای جنوبی به سر می برد در مصاحبه با روزنامه ی اسپانیایی El Confidencial به صحبت درباره ی شرایط او در یوونتوس و تیم قبلی خود اتلتیک بیلبائو پرداخت :

در این ماه های اول در ایتالیا سختی کشیده ای؟

" حقیقت این است که خوشحالم . چند ماه سخت را پشت سر گذاشته ام. برای رسیدن به فرم مناسب بعد از یک سال کم بازی کردن تلاش زیادی کرده ام "

به این فکر افتادی که شاید نتوانی خودت رو با یووه هماهنگ کنی ؟

" خیلی قوی و با انگیزه ی بسیار زیاد به اینجا آمدم ، اما خودم را در مقابل ِ کاری سنگین دیدم . برای هماهنگ شدن زحمت کشیدم، هنوزعادت نکرده بودم. نمی توانستم به آمادگی جسمانی ای که داشتم برسم "

مشکل فقط جسمانی بود یا شامل ذهنی هم می شد ؟

" زمانی که فرد از نظر جسمانی در شرایط خوبی نیست شروع به فکر کردن در مورد چیزهای زیادی می کند. اگر خودت زا در شرایط خوبی نمی بینی دلیل را از خودت می پرسی و اینکه چه چیزی اتفاق خواهد افتاد . اگر جسمانی آماده نباشی ، ذهنی هم آماده نیستی "

به این فکر افتادی که شاید نتوانی چیزی که یوونتوس از هر بازیکنی می خواهد را برآورده کنی ؟

" نه ، هرگز . به خودم و چیزی که می توانم بدهم اعتماد داشتم . به تلاش کردن ادامه دادم. در هر تمرینی بسیار تلاش کردم و اکنون در حال برداشت میوه ی این تلاش هستم "

کونته آنطور که گفته می شود سخت گیر است ؟

" بله، بسیار سخت گیر است و از ما هم می خواهد که همین گونه باشیم . اما همچنین خنداندن و شوخی کردن را هم بلد است. به نظر من مربی بسیار بزرگی است "

بزرگیِ یووه را فهمیده ای ؟

" باشگاه بسیار بزرگی است . در همان روز معارفه این را متوجه شدم . عشق ، قدرتِ ذاتی ... باشگاه بزرگی است "

با وجود شروع بدِ ابتدای فصل،یوونتوس موفق به بردن اسکودتو خواهد شد ؟

" اشتباهات غیر معمولی را مرتکب شدیم . دلیلِ این را نمی دانیم، اما اکنون جبران کرده ایم و در مسیر مناسبی برای مبارزه کردن در تمام جام ها هستیم .مشکلی نخواهیم داشت "

چقدر خوشحال شدی زمانی که اولین گلت را زدی ؟

" خیلی. یک آزادی بود . صحبت های زیادی پیرامون من بود . اولین گلم را در اولین بازی ای که در ترکیب اصلی بودم زدم . از آنجایی که در شرایط خوبی نبودم مربی خیلی روی من حساب باز نکرده بود . سعی می کرد از من مراقبت کند، به من اعتماد دهد و تا زمانی که ندید در شرایط بهتری هستم به من فرصت نداد . با عدالت عمل کرد . پنج مهاجم هستیم و لازم بود که هماهنگ شوم و مربی در این مورد به من کمک کرد . فرصت بازی به من داده شده و اگر هر بازی حریف رئال مادرید باشه چه بهتر ! (می خندد) "

تفاوتِ فوتبالِ ایتالیایی و اسپانیایی ؟

" انتقاد هایی که از فوتبالِ ایتالیا است را درک نمی کنم . تیم های بزرگی اینجا هستند و یک لیگِ خوب . تیم ها در مقابل ما بسته بازی می کنند ، اما تفاوت بزرگی بین این دو سبک فوتبال وجود ندارد . مجموعه ای از تیم های قوی در اینجا هستند که خوب بازی می کنند و همچنین تیم های دیگری که سعی در انجام آن دارند "

از وجود پنج مهاجم در یوونتوس صحبت کردی، اما در تیم ملی اسپانیا بیشتر از این هستند ...

" بله ، رقابت خیلی سخت است . همچنین دیه گو کوستا هم به این جمع اضافه شده است. هر کدام از ما می توانیم چیز متفاوتی را به نمایش بگذاریم و این دل بوسکه هست که در این مورد باید تصمیم بگیرد، کسی که بیشتر می داند "

می توانی بفهمی که چرا دیه گو کوستا پذیرفته که برای اسپانیا بازی کند ؟

" چون بهترین تیم ملی جهان است ، اما اگر من بودم بازی برای تیم ملی کشورم را رها نمی کردم . او مهاجم خوبی است "

هنوز هوادار اتلتیک هستی ؟

" بله ، این یک علاقه ی قلبی است و هیچ چیزی آن را تغییر نخواهد داد . این باشگاه همه چیز به من داده است. آن را در قلبم دارم . یازده سال در آنجا بودم و همه چیز به من داد، هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان فردی و شخصیتی "

زمانی که قراردادت با اتلتیک تمام شد نجات پیدا کردی ؟

گ بله،حقیقت این است که یک آزادی بود . سالِ بسیار سختی را پشت سر گذاشته بودم . حالِ خوبی نداشتم و برای همین یک آزادی بود . با یووه قرارداد بستم و از این کارم بسیار خوشحال و راضی هستم "

چندبار به کاری که می توانستی برای بییلسا یا اوروتیا انجام بدی فکر کردی ؟

" از ابتدا به من گفتند که اگر تیم به تو نیاز نداشته باشد بازی نخواهی کرد . سعی کردم که در زمین حرفه ای عمل کنم، حتی اگر اجازه ی یک دقیقه بازی کردن را به من بدهند . در نهایت بازی کردم و گل های مهمی را زدم "

فرناندو یورنته مقصر بود یا باشگاه و مربی ؟

" قضاوت نمی کنم . آنها دلایل خودشان را داشتند که هرگز با آن هم عقیده نبودم "

یک سال توقف باعث اذیتِ تو شد ؟

" البته که بله . باعث آزار من شد ، مثل ِ هر بازیکنی . من شانس این را داشته ام که به باشگاه بزرگی بپیومندم و به بازی کردن ادامه دهم و گل بزنم ، که همه این شانس و اقبال را ندارند "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: